[Légy fitt!] Hogyan táplálkozz egészségesebben?

Az egészséges táplálkozással kapcsolatos „elméletet” gyorsan megértjük (főleg, hogy napjainkban már a csapból is ez folyik), tudjuk mit kellene csinálni, de a kivitelezés, a konkrétan „hogyan?”, sokszor gördít akadályokat az utunkba.

Milyen legyen a kenyér: teljes kiőrlésű vagy fehér?

Tudtad, hogy ha eltávolítják a gabonaszemről a csírakezdeményt, valamint lehántolják a külső maghéjat és így őrlik meg lisztnek, a gabonaszem vastartalmának 84%-át, B1 vitamintartalmának 86%-át, A és E vitamin tartalmának pedig 100%-át elveszti?

[Légy fitt!] – Mire figyelj a fogyókúra során?

„Ha újra itt a nyár és meleg az idő, az ember strandra jár”… nos sokunknak itt ugrik be az ideális, de legalább rendben lévő testsúly kérdése.
A cikknek nem célja értékelni a különböző fogyókúrás irányzatokat, pusztán iránymutatást, ötleteket ad, hogy ha választunk, akkor milyen szempontokat érdemes figyelembe venni. 7 tipp és 8 útravaló gondolatindító a kivitelezéshez.

A zöldborsó

Nincs június friss zöldborsó nélkül, ami az emberiség egyik legrégibb kultúrnövénye. Fontos fehérjeforrásnak számít, már az ókori görögök és rómaiak is nagyra becsülték az apró zöld szemeket.

[Légy fitt!] – Hogyan csökkentheted a stresszt?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.

A spenót

Te szereted a spenótot vagy gyerekkorod rémálma volt ez a főzelék? A spenót vagy más néven paraj (spinacia oleracea) a tavasz legkorábbi friss leveleszöldsége. Felhasználása a magyar konyhában az 1500-as évekre nyúlik vissza. Eredetileg a Közel-Keletről származik, ahol vadon nőtt, de már több mint 2000 éve termesztjük.

[Légy fitt!] Hogyan iktasd be a mozgást a mindennapokba?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.
A légy fitt cikksorozatban 5 kiemelt területet és összesen 32 kihagyhatatlan ötletet találsz az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő.

A fokhagyma

Fokhagyma (Allium sativum) igazán megérdemli a napjainkban oly divatos szuperétel (super food) elnevezést. Az egyik legnépszerűbb fűszer- és gyógynövény, szinte minden kultúrában és konyhában ismert, évezredek óta alkalmazzák. Mi mindenre használható és mit tegyél, ha zavar az illata?

[Légy fitt!] Mit tehetsz a pihentető alvásért?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.

A karácsony illata – az illatok hatása

Fenyő, fahéj, narancs, mézeskalács, forralt bor. Tipikus karácsonyi illatok, amelyek mindannyiunkra hatással vannak. Az illatok a mindennapi életünk részei, el sem tudjuk képzelni a napunkat nélkülük. A finom, karácsonyt idéző illatok azonban az ünnepet nem csak természetes formájukban lengik körül, hanem egyre többször szintetikus formában is.

Útmutató az ecethez. Fűszer vagy tisztítószer?

15 hasznos ötlet, hogy mire használhatod a biológiai erjesztésű ecetet és 16 tipp, hogy mire a szintetikusat.

Az ecetről dióhéjban

Az ecet évezredek óta ismert az emberiség számára. Valamilyen formában a legtöbb konyhában megtalálható, viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milyen minőségben és melyik fajtáját választjuk, mert ecetből is van, ami fogyasztásra alkalmas, és van, amit inkább csak a takarításhoz használjunk.

Cukrom, cukrom mondd meg nékem

Kikristályosított, a sóhoz hasonló formában a cukor évezredek óta jelen van az emberiség életében, a mai formájában ismert, iparilag előállított finomított cukor (kristálycukor, háztartási cukor) is már kb. 200 éve. Mégis mi történt, hogy a kezdetekben még luxuscikknek számító „édes aranyból” olcsó tömegcikk lett, melyet régen nehéz volt megszerezni, ma pedig nehéz – szinte lehetetlen – elkerülni?

9 tipp az egészséges barnaságért: így napozz, hogy kiaknázd az előnyeit és elkerüld a veszélyeit!

A napozás egy egyszerű, természetes és nagyon hatásos módja az egészségünk megőrzésének és az immunrendszer erősítésének. Az, hogy a napfürdő jó, vagy esetleg már hátrányos a szervezetre nézve, az a kivitelezéstől függ. Ezért nem mindegy, hogy mikor és hogyan csináljuk.

Mivel édesítsünk természetesen és egészségesen?

A leggyakrabban felmerülő kérdés az egészséges életmódra átállni kívánók, illetve a fogyni vágyók körében az, hogy mivel is édesítsenek, hiszen az édes ízről nem szívesen mond le senki és alapvetően nem is kell. Milyen megoldás van, ha el akarod kerülni a finomított cukrokat, az élelmiszer-adalékanyagnak minősülő édesítőszereket és cukorhelyettesítőket?

Ez az az 5 ok, ami miatt érdemes személyi edzőt választani

Egyedül nem megy! Mondja már meg valaki mit csináljak! Ha te is érezted már így magad, akkor ez a cikk neked való, mert a végére érteni fogod, hogy miért nem lehet megmondani és borítékolni a tutit, azaz azt a megoldást, ami általánosan mindenkire nézve jó, és a kívánt eredményt is gyorsan biztosítja.

Segítség, CUKOR!

Ez a cikk segít tisztán látni, hogy meg tudd különböztetni a cukorról keringő tévhiteket és a tényeket egymástól, akárhogy tálalják is az információt. Ha kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágsz a finomított cukortól mentes életbe, akkor mindenképpen olvasd el, hogy ne tudjon senki megvezetni a témában!

Az életmódváltás 5 leggyakoribb buktatója. Te is szembesültél már valamelyikkel?

A fogadalmak között az életmódváltás évtizedek óta a dobogón szerepel. Mi az oka annak, hogy 90%-nak ez mégsem sikerül, hiába lelkes, hiába akarja. Valahol mindig ugyanazon 5 dolog valamelyikén csúszik el a próbálkozás. Kihívás már rájönni is, főleg egyedül, működő megoldást találni pedig rengeteg idő.
Itt találod a listát, ami megmutatja, mit kerülj el ahhoz, hogy a te életmódváltásod ne legyen füstbe ment terv.

Életmódváltás

Az életmódváltás 5 leggyakoribb buktatója. Te is szembesültél már valamelyikkel?

A fogadalmak között az életmódváltás évtizedek óta a dobogón szerepel. Mi az oka annak, hogy 90%-nak ez mégsem sikerül, hiába lelkes, hiába akarja. Valahol mindig ugyanazon 5 dolog valamelyikén csúszik el a próbálkozás. Kihívás már rájönni is, főleg egyedül, működő megoldást találni pedig rengeteg idő.
Itt találod a listát, ami megmutatja, mit kerülj el ahhoz, hogy a te életmódváltásod ne legyen füstbe ment terv.

U

Egészséges életmód

[Légy fitt!] – Hogyan csökkentheted a stresszt?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.

[Légy fitt!] – Mire figyelj a fogyókúra során?

„Ha újra itt a nyár és meleg az idő, az ember strandra jár”… nos sokunknak itt ugrik be az ideális, de legalább rendben lévő testsúly kérdése.
A cikknek nem célja értékelni a különböző fogyókúrás irányzatokat, pusztán iránymutatást, ötleteket ad, hogy ha választunk, akkor milyen szempontokat érdemes figyelembe venni. 7 tipp és 8 útravaló gondolatindító a kivitelezéshez.

[Légy fitt!] Hogyan táplálkozz egészségesebben?

Az egészséges táplálkozással kapcsolatos „elméletet” gyorsan megértjük (főleg, hogy napjainkban már a csapból is ez folyik), tudjuk mit kellene csinálni, de a kivitelezés, a konkrétan „hogyan?”, sokszor gördít akadályokat az utunkba.

[Légy fitt!] – Mire figyelj a fogyókúra során?

„Ha újra itt a nyár és meleg az idő, az ember strandra jár”… nos sokunknak itt ugrik be az ideális, de legalább rendben lévő testsúly kérdése.
A cikknek nem célja értékelni a különböző fogyókúrás irányzatokat, pusztán iránymutatást, ötleteket ad, hogy ha választunk, akkor milyen szempontokat érdemes figyelembe venni. 7 tipp és 8 útravaló gondolatindító a kivitelezéshez.

[Légy fitt!] – Hogyan csökkentheted a stresszt?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.

w

Legnépszerűbb cikkek

[Légy fitt!] – Mire figyelj a fogyókúra során?

„Ha újra itt a nyár és meleg az idő, az ember strandra jár”… nos sokunknak itt ugrik be az ideális, de legalább rendben lévő testsúly kérdése.
A cikknek nem célja értékelni a különböző fogyókúrás irányzatokat, pusztán iránymutatást, ötleteket ad, hogy ha választunk, akkor milyen szempontokat érdemes figyelembe venni. 7 tipp és 8 útravaló gondolatindító a kivitelezéshez.

A zöldborsó

Nincs június friss zöldborsó nélkül, ami az emberiség egyik legrégibb kultúrnövénye. Fontos fehérjeforrásnak számít, már az ókori görögök és rómaiak is nagyra becsülték az apró zöld szemeket.

[Légy fitt!] – Hogyan csökkentheted a stresszt?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.

A spenót

Te szereted a spenótot vagy gyerekkorod rémálma volt ez a főzelék? A spenót vagy más néven paraj (spinacia oleracea) a tavasz legkorábbi friss leveleszöldsége. Felhasználása a magyar konyhában az 1500-as évekre nyúlik vissza. Eredetileg a Közel-Keletről származik, ahol vadon nőtt, de már több mint 2000 éve termesztjük.

[Légy fitt!] Hogyan iktasd be a mozgást a mindennapokba?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.
A légy fitt cikksorozatban 5 kiemelt területet és összesen 32 kihagyhatatlan ötletet találsz az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő.

A fokhagyma

Fokhagyma (Allium sativum) igazán megérdemli a napjainkban oly divatos szuperétel (super food) elnevezést. Az egyik legnépszerűbb fűszer- és gyógynövény, szinte minden kultúrában és konyhában ismert, évezredek óta alkalmazzák. Mi mindenre használható és mit tegyél, ha zavar az illata?

[Légy fitt!] Mit tehetsz a pihentető alvásért?

Gyakorlati tippek az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. Hogyan táplálkozz egészségesebben, fogyj le, mozogj vagy aludj többet, csökkentsd a stresszt, azaz összességében hogyan élj kiegyensúlyozottabb és minőségileg jobb életet? Erre ad kiváló ötleteket a cikksorozat.

A karácsony illata – az illatok hatása

Fenyő, fahéj, narancs, mézeskalács, forralt bor. Tipikus karácsonyi illatok, amelyek mindannyiunkra hatással vannak. Az illatok a mindennapi életünk részei, el sem tudjuk képzelni a napunkat nélkülük. A finom, karácsonyt idéző illatok azonban az ünnepet nem csak természetes formájukban lengik körül, hanem egyre többször szintetikus formában is.

Élelmiszerek

Milyen legyen a kenyér: teljes kiőrlésű vagy fehér?

Tudtad, hogy ha eltávolítják a gabonaszemről a csírakezdeményt, valamint lehántolják a külső maghéjat és így őrlik meg lisztnek, a gabonaszem vastartalmának 84%-át, B1 vitamintartalmának 86%-át, A és E vitamin tartalmának pedig 100%-át elveszti?

A zöldborsó

Nincs június friss zöldborsó nélkül, ami az emberiség egyik legrégibb kultúrnövénye. Fontos fehérjeforrásnak számít, már az ókori görögök és rómaiak is nagyra becsülték az apró zöld szemeket.

A spenót

Te szereted a spenótot vagy gyerekkorod rémálma volt ez a főzelék? A spenót vagy más néven paraj (spinacia oleracea) a tavasz legkorábbi friss leveleszöldsége. Felhasználása a magyar konyhában az 1500-as évekre nyúlik vissza. Eredetileg a Közel-Keletről származik, ahol vadon nőtt, de már több mint 2000 éve termesztjük.

A fokhagyma

Fokhagyma (Allium sativum) igazán megérdemli a napjainkban oly divatos szuperétel (super food) elnevezést. Az egyik legnépszerűbb fűszer- és gyógynövény, szinte minden kultúrában és konyhában ismert, évezredek óta alkalmazzák. Mi mindenre használható és mit tegyél, ha zavar az illata?

Útmutató az ecethez. Fűszer vagy tisztítószer?

15 hasznos ötlet, hogy mire használhatod a biológiai erjesztésű ecetet és 16 tipp, hogy mire a szintetikusat.

Az ecetről dióhéjban

Az ecet évezredek óta ismert az emberiség számára. Valamilyen formában a legtöbb konyhában megtalálható, viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milyen minőségben és melyik fajtáját választjuk, mert ecetből is van, ami fogyasztásra alkalmas, és van, amit inkább csak a takarításhoz használjunk.

Mivel édesítsünk természetesen és egészségesen?

A leggyakrabban felmerülő kérdés az egészséges életmódra átállni kívánók, illetve a fogyni vágyók körében az, hogy mivel is édesítsenek, hiszen az édes ízről nem szívesen mond le senki és alapvetően nem is kell. Milyen megoldás van, ha el akarod kerülni a finomított cukrokat, az élelmiszer-adalékanyagnak minősülő édesítőszereket és cukorhelyettesítőket?

Segítség, CUKOR!

Ez a cikk segít tisztán látni, hogy meg tudd különböztetni a cukorról keringő tévhiteket és a tényeket egymástól, akárhogy tálalják is az információt. Ha kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágsz a finomított cukortól mentes életbe, akkor mindenképpen olvasd el, hogy ne tudjon senki megvezetni a témában!

A zöldborsó

Nincs június friss zöldborsó nélkül, ami az emberiség egyik legrégibb kultúrnövénye. Fontos fehérjeforrásnak számít, már az ókori görögök és rómaiak is nagyra becsülték az apró zöld szemeket.

A spenót

Te szereted a spenótot vagy gyerekkorod rémálma volt ez a főzelék? A spenót vagy más néven paraj (spinacia oleracea) a tavasz legkorábbi friss leveleszöldsége. Felhasználása a magyar konyhában az 1500-as évekre nyúlik vissza. Eredetileg a Közel-Keletről származik, ahol vadon nőtt, de már több mint 2000 éve termesztjük.

A fokhagyma

Fokhagyma (Allium sativum) igazán megérdemli a napjainkban oly divatos szuperétel (super food) elnevezést. Az egyik legnépszerűbb fűszer- és gyógynövény, szinte minden kultúrában és konyhában ismert, évezredek óta alkalmazzák. Mi mindenre használható és mit tegyél, ha zavar az illata?