[Légy fitt!] Template
Buják Éva
teljes értékű táplálkozási és egészséges életviteli szakértő
A bujakevi.hu cikkeinek és oktatóanyaginak szerzője. Ezen az oldalon a „Légy fitt!” sorozat alvásról szóló cikkét találod.
hogyan élj kiegyensúlyozottabb és Minőségileg jobb életet?
A „Légy fitt!” cikksorozatban 5 kiemelt területet és összesen 32 kihagyhatatlan ötletet találsz az egészséges életmód kialakításához és fenntartásához, mert elkezdeni sosem késő. A tartalomból:
Mit tehetsz a pihentető alvásért?
Hogyan iktasd be a mozgást a mindennapokba?
Hogyan csökkentheted a stresszt?
Mire figyelj a fogyókúra során?
Hogyan táplálkozz egészségesebben?
Ez nagyon jól hangzik, de…
…honnan lesz nekem erre időm; nekem ez eddig sosem sikerült; tuti drága; kezdő vagyok; ez nem nekem való; olyan jól elvagyok, most borítsam fel ezekkel az új dolgokkal az életemet?
Természetesen az életmódváltással szemben számtalan kifogást találunk. A kényelem és az ego szempontjai alapján több érv szól amellett, hogy miért ne vágjunk bele, mint amellett, hogy miért is lenne jó mégis a változtatás mellett dönteni. Amennyiben nincs valami nagyon nyomós oka annak, hogy változtassunk, akkor maradunk a régi, jól bevált rutinoknál.
Remélem, hogy a „Légy fitt!” cikksorozatot végigolvasva kedvet kapsz hozzá, hogy néhány bevált és hatékony módszert kipróbálj, vagy akár lépésről-lépésre szokássá, rutinná alakítsd az év folyamán.
6 tipp, hogy hogyan táplálkozz egészségesebben
Tipp 1:
Automatikusan megszagoljuk a virágokat, a kozmetikumokat, az ételekről és italokról nem is beszélve.
Ez karácsonykor sincs másképp. Az ádventi időszakkal kezdetét veszi a karácsonyi illatáradat: az előkészületekkel, például a mézeskalácssütéssel vagy a takarítással (tisztítószerek, légfrissítők, párologtatók, aromalámpák), folytatódik az ajándékozásnál (kozmetikumok, parfümök, gyertyák, könyvek), majd az ünnepi asztalon illatozó finom fogásokkal, italokkal.
Az emberi orrban több, mint 30 millió szaglósejt található. Ezek a sejtek analizálják az illatokat és továbbítják az információkat az agynak.
Tipp 2:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Élelmiszer-adalékanyagok (E-számok)
Az összetevők listájában nem kötelező minden anyagot feltüntetni. Azok az anyagok, amik nincsenek deklarálva, azokat a leggyakrabban csak a parfume/fragrance fedőnévvel adják meg.
„Ha a bőröd érzékeny vagy hajlamos az allergiára, az üzletben vásárolva mindenképpen figyelmesen olvasd el a címkén található összetevők jegyzékét (Ingredients), és kerüld azokat a készítményeket, amelyeken a következő, potenciális allergizálóként ismert összetevők közül bármelyik is szerepel:
- Baummoos-kivonat
- Eichenmoos-kivonat
- Farnesol
- Hydroxycitronellal
- Isoeugenol
- Lyral
- Cinnamaldehyde (cinnamaldehid/fahéjaldehid)
Allergén illatanyagok sok bizonyíték alapján
Amyl cinnamal, Amylcinnamyl alcohol, Benzyl alcohol, Benzyl salicylate, Cinnamyl alcohol, Cinnamal, Citral, Coumarin, Eugenol, Geraniol, Hydroxycitronellal, Hydroxymethylpentyl-cyclohexenecarboxaldehyde, Isoeugenol
Allergén illatanyagok kevesebb bizonyíték alapján
Anisyl alcohol, Benzyl benzoate, Benzyl cinnamate, Citronellol, Farnesol, Hexyl cinnamaldehyde, Lilial, d-Limonene, Linalool, Methyl heptine carbonate, 3-Methyl-4-(2,6,6-trimethyl-2-cyclohexen-1-yl)-3-buten-2-one.”
Forrás: https://tudatosvasarlo.hu
Tipp 3:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 4:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 5:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 6:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
6 tipp fogyókúrázóknak
Tipp 1:
Az aroma szót a köznyelvben is gyakran használjuk. Azt, hogy valaminek milyen az aromája, a hétköznapokban jellemzően az ízleléssel kötjük össze, hiszen a természetben megtalálható élelmiszereknek van íze, aromája.
Az aroma szavunk a görög ἄρωμα (aroma) szóból származik, jelentése: fűszer, illat, parfüm. A definíciója szerint az aroma szó általános értelemben véve egy kémiai kölcsönhatás következtében kiváltott érzékszervi ingerület által behatárolható illatot és / vagy ízt jelöl, ami bizonyos kémiai anyagok jelenlétére utal élelmiszerekben, gyógyszerekben, illatszerekben.
Járjunk tehát nyitott szemmel és ha biztosra akarunk menni, akkor nézzük meg az összetevők listáját a termék címkéjén!
A parfüm szó latin eredetű (perfume), melyben a „per” szótag jelentése: keresztül, át, körül, szét, a „fume” szótag jelentése: füst. A hétköznapokban jellemzően az illatfelhőre gondolunk, ami a kozmetikumokból árad. Lehet ez szó szerint a parfüm, de a sampontól a krémekig, sőt egyéb higiéniai cikkekig szinte mindenben megtalálható.
Aki ragaszkodik az illatosított termékekhez, az mindenképpen keresse a * (csillag) jelet az összetevők listájában az Illatanyagok/Perfume/Fragrance szó fölött. A * (csillag) a természetes, esszenciális illóolajra utal, amely ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származik. Ha nincs csillag az illatanyagok mögött, szinte biztos, hogy szintetikus anyag van feltüntetve. Allergiás reakció a természetes illatanyagok esetén is előfordulhat, de lényegesen ritkábban.
A természetes, 100%-os tisztaságú illóolajat jelöli az „essential oil”, a „natural flavour”, illetve a „natürliche Duftstoffen” kifejezés is, ha a * nem szerepel a listában, akkor mindenképpen érdemes ezeket a kifejezéseket keresni, de ez nem 100% garancia arra, hogy az összes összetevő természetes eredetű, azért, mert egy összetevő mögé odaírták ezt a kifejezést.
Amennyiben a parfume vagy a fragrance szó csak önmagában szerepel, akkor szintetikus anyagról van szó, amely, mint említésre került a fejfájástól a szédülésen át a dekoncentrációig számos, akár komolyabb tünetet is okozhatnak.
Tipp 2:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 3:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 4:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 5:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 6:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
6 tipp a napi mozgás beiktatására
Tipp 1:
Az előzekben felvázoltak után kétség sem fér hozzá, hogy az illatok meghatározó szerepet töltenek be életünkben, így van ez például a döntéshozatalunk során is.
Az orrunk közvetlen összeköttetésben áll az agyunk egyik legősibb részével: az emlékezésért és az érzelmekért felelős központtal, az agy „érzelmi” részével, valamint az úgynevezett limbikus rendszerrel. Ebben a limbikus rendszerben mindent eltárolunk: az illatokat ugyanúgy, mint a különböző szituációkat és hangulatokat. Az érzelmeink, hangulatunk és ezáltal a döntéseink befolyásolására már a különböző vállalatok és intézmények is felfigyeltek és alkalmazzák őket.
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 2:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 3:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 4:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 5:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 6:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
6 tipp a jobb alvás elősegítésére
Tipp 1:
9 tipp a a természetes illatosításra
Tipp 1: A szintetikus illatokat nehéz elkerülni, de mivel egyre nagyobb az illatmentes kozmetikai készítmények iránti kereslet, így a kínálat is megnőtt, illetve a „csináld magad” megoldás is járható út, főleg, ha biztosra akarunk menni. Nem nagy boszorkányság egy popsikenőcs, egy dezodor, tisztítószerek vagy akár egy ecetes-illóolajos öblítő elkészítése házilag.
Tipp 2:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 3:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 4:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 5:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 6:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
6 tipp a stressz csökkentésére
Az előzekben felvázoltak után kétség sem fér hozzá, hogy az illatok meghatározó szerepet töltenek be életünkben, így van ez például a döntéshozatalunk során is.
Az orrunk közvetlen összeköttetésben áll az agyunk egyik legősibb részével: az emlékezésért és az érzelmekért felelős központtal, az agy „érzelmi” részével, valamint az úgynevezett limbikus rendszerrel. Ebben a limbikus rendszerben mindent eltárolunk: az illatokat ugyanúgy, mint a különböző szituációkat és hangulatokat. Az érzelmeink, hangulatunk és ezáltal a döntéseink befolyásolására már a különböző vállalatok és intézmények is felfigyeltek és alkalmazzák őket.
A kevesebb néha több. Illatáradatnak nem csak karácsonykor vagyunk kitéve, hanem minden egyes nap. Érdemes azonban átgondolni, hogy mennyire van szükséged arra, hogy körülötted minden illatos legyen. Illetve, ha már illatozik, akkor részesítsd előnyben a természetes illatokat. A természetes anyagokat lehet bizonyos mértékben ugyan mesterségessel helyettesíteni, de nem biztos, hogy érdemes. Ezért figyelj oda rá, hogy mit használsz vagy mit ajándékozol!
Összefoglalásként pedig álljanak itt a tények röviden:
- Vásárlás előtt mindig vess egy pillantást az összetevők listájára, hogy milyen illatot is tartalmaz az adott termék! A * (csillag) a természetes illatok jelölése. Ha nincs csillag az illatanyagok mögött, szinte biztos, hogy szintetikus anyag van feltüntetve.
- A leggyakoribb illatallergének napjainkban a kozmetikumok. Az általuk kiváltott allergiás reakciók mintegy 35%-át a bennük lévő illatanyagok idézik elő, amelyek a konvencionális termékekben a szintetikus illatok.
- A szintetikus illatanyagok ma már rengeteg termékben szerepelnek. Megtalálhatjuk ezeket a mosószerekben, a tisztítószerekben, a légfrissítőkben, a samponokban, krémekben, a szappanokban, az illatgyertyákban, légfrissítőkben, üzlethelyiségekben, bevásárlóközpontokban stb.
- Az illatanyagok szinte mindenre hatással vannak, nemcsak a környezetünkben, hanem a szervezetünkben is, ezért nem mindegy, hogy természetes (a szervezet számára feldolgozható), vagy szintetikus (a szervezetben lerakódó, felhalmozódó) illatokat használunk.
- Az illatokról nem kell, és nem is lehet lemondani, de egyet megtehetsz: vizsgáld meg alaposan mit használsz és ha szükségesnek érzed, akkor változtass! Léteznek már szép számmal természetes és biztonságos alternatívák.
Tipp 1:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 2:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 3:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 4:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 5:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Tipp 6:
Az aromaterápia jótékony hatásán túl például hotelekben, várótermekben, bankokban, bevásárlóközpontokban, sőt reptereken is találkozhatunk különböző, célzottan alkalmazott természetes vagy mesterséges illatkompozíciókkal.Természetesen más-más céllal alkalmazzák a különböző területeken, ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy mire számíthatunk. Egyes esetekben a gyógyulást támogatják (idősotthonokban, kórházakban), más esetekben például egy, a reptereken végzett kísérleti projekt során a klausztrofóbia (zárt helytől, bezártságtól való félelem) tünetein szerettek volna enyhíteni fény, hang és természetes illatterápiával.
Vannak azonban olyan alkalmazási területek is, ahol egyszerűen az orrunknál fogva vezetnek bennünket, hogy több időt töltsünk el egy adott helyen, vagy esetleg vásárlásra ösztönözzenek bennünket. Napjainkban sok gyártó tudatosan alkalmazza és használja ki az illatok fent említett tulajdonságait, pl. a bevásárlóközpontban az otthon melegét idéző friss, ámde mesterséges illatoktól kezdve, a tisztító és mosószerekben használt tisztaságot idéző illatokon át a bensőséges, meleg, karácsonyi hangulatot idéző illatokig.
A jelenségnek neve is van: illatmarketing vagy „air design” és a marketing stratégia részeként tudatosan alkalmazzák (nem csak a parfümgyártók), hogy elérjék vele azt, hogy az adott márka az emberek számára ne csak szlogenről, vagy a cég logójáról legyen azonnal felismerhető, hanem az illatáról is (pl. egy farmergyártó cég egy konkrét illatot használ erre a célra). Ezzel persze akaratunk ellenére befolyásolható a vásárlói magatartásunk is.
Útravaló
Az ebben a cikkben felsorolt 7 gyakorlati tipp lendületet ad neked a változtatáshoz és segítséget a kivitelezéshez.
Útravalóul ezt a három dolgot jegyezd meg:
- A táplálkozás, a mozgás, az alvás, a kikapcsolódás, a stressz, továbbá a legkülönbözőbb – a környezetünkből érkező – ingerek és adottságok mind hatással vannak a testi, lelki és szellemi állapotunkra, ezáltal pedig az egészségünkre és az életminőségünkre.
- Sosem késő pozitív változásokat eszközölni azokon a területeken, amelyek nem megváltoztathatatlan külső adottságok, hanem olyan területek, amelyekre hatásod van.
- A változást ne kívülről várd, a változás képessége benned van, belülről fakad.
Felhasznált források
Prof. Dr. Temesvári Erzsébet: Illatanyag allergia, HIPPOCRATES V/3, 2003. május-június
Nicole Pollakowsky: Lust und Frust mit dem Duft, Cosmia, 2020. március
Feller Adrienne – Tobai Ágota: Aromareneszánsz, otthoni gyógyítás francia aromaterápiával, bookline könyvek 2013
Hogyan legyél sikeres életmódváltó?
Ebből a 6 ajándék videóból megtudod, hogy hogyan kerüld el az életmódváltás öt leggyakoribb buktatóját és legyél sikeres életmódváltó azáltal, hogy megérted mit csinálj, hogyan csináld és miért érdemes végigmenni az úton.
"Az életmódváltás bonyolult, ha nem áll össze a rendszer, mert hiányzik a megfelelő információ és a puzzle bizonyos darabjai."